Тема: Грицько Бойко — майстер веселого
цеху. Веселинки. Скоромовки.
Мета: Продовжити знайомити дітей з
творчим шляхом Грицька Бойка, його
творами, активізувати читацькі інтереси
учнів, розвивати словниковий запас,
мислення, акторські здібності дітей,
виховувати спостережливість,
доброзичливість, уважність.
Обладнання: Виставка книжок Грицька
Бойка, портрет письменника, картки із
завданням, записи на дошці.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
1. Розповідь вірша “Сум за сміхом по
двору ... ” В. Лагоди вчителем.
2. Девіз уроку “Якщо народ сміється, то
значить в нім здорове серце б'ється.”
ІІ. Мотивація навчальної діяльності,
повідомлення теми і завдання уроку,
очікуваних результатів та плану уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Гра “Ти мені, я тобі.” Робота в парах.
Про життєвий і творчий шлях Грицька
Бойка.
IV.
Робота над темою уроку.
1. Робота в групах
Перша група — вчили вірші Грицька Бойка
на пам'ять.
Друга група — інсценування вірша “Сашко”
Грицька Бойка.
- Як хлопчик пояснив свою поведінку?
- Як можна назвати такого хлопчика?
- Які поради ви дали б Сашкові?
Третя група — виразне читання віршів
“Хвастунець” і “Як невдаха виступав”
Грицька Бойка.
- Порівняйте вірші, що в них спільного?
- Чим вірші відрізняються?
2. Гра “Так чи ні”.
3. Музична пауза. Виконання пісні
“Морозець” Грицька Бойка.
Г. Бойко писав не тільки вірші, а й пісні.
Майже чотириста пісень для дітей.
4. Робота над “Веселинками”.
1)Читання веселинок учнями, аналіз
змісту.
- Що засуджує автор в цих веселинках?
- Що висміює?
2) Визначення дійових осіб.
3) Вправи на вдосконалення техніки
читання. (Добір відповідної інтонації,
темп читання).
4) Робота в парах.
Конкурс "Кращі гумористи."
- У чиєму виконанні веселинки звучали
найкраще?
5. Фізкульт хвилинка.
6. Робота над скоромовками “Бабуся” і
“Краб”.
1) Словникова робота.
Авоська — сумка.
Гайнула — побігла.
(Підбір синонімів).
2) Гра “Кидок — засічка”
Діти читають мовчки по двадцять секунд
три рази скоромовку “Бабуся”.
Перевірка завдання.
3) Гра “Дощик, дощ, злива”
Читання скоромовки “Краб”.
4) Конкурс “Хто швидко й ловко мовить
скоромовку.”
7. Робота в групах.
Складіть прислів'я та поясніть їх
значення (завдання на картках).
V.
Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Вправа “Зворотній зв'язок”
- Які прислів'я визначають головну думку
творів Г. Бойка?
- Яке прислів'я є девізом уроків присвячених
творчості Г. Бойка?
2. Знайомство з виставкою книг Грицька
Бойка.
Твори Г. Бойка веселі і дотепні. Тож
читайте і посміхайтеся на здоров'я.
VІ.
Домашнє завдання.
Сторінка 106 — 107.
Немає коментарів:
Дописати коментар