Тема: Людина починається з добра.
Мета: Розширити знання учнів про моральні якості добра і доброти, спонукати дотримувати загольнолюдські правила суспільного життя, дарувати оточуючим добро, розвивати вміння співчувати одне одному, виховувати розуміння важливості загальнолюдських цінностей, таких як чуйність, співпереживання, прагнути доброзичливої атмосфери в класі.
Обладнання: картки зі словами до теми, пам'ятка доброти, прислів'я, картки з завданнями.
Тип виховного заходу: година спілкування.
І. Організаційний етап.
Доброго дня, мої любі діти!
Я рада вітати вас!
Розпочнемо годину спілкування,
Доброти і гарного настрою.
В цей ранковий добрий час
Гості завітали до нас
Привітаємося з ними.
Доброго ранку, доброго дня!
Бажаємо здоров'я і добра!
Вправа "Коло єднання".
Утворімо коло доброти. Візміться за руки. Визирніть у вікно. Посміхніться сьогоднішньому прекрасному дню. Подаруйте посмішку другові для створення гарного настрою. Потріть долоні одна об одну, щоб відчути тепло. Поділіться часткою тепла з товаришем.
Наш девіз: "Добро твори завжди і всюди, нехай тебе шанують люди."
ІІ. Мотивація діяльності, повідомлення теми і мети заходу.
Привітно усміхнувшись, ми побажали одне одному доброго дня. Правда, діти, що від посмішки стало тепліше в нашому класі?
Я вірю в силу доброти
Добро зажди сильніше злого,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
В. Крищенко.
Як ви гадаєте про що ми сьогодні поговоримо?
Правильно, про добро.
Сьогодні ми розширимо знання про моральні якості добра, вміння співчувати одне одному, говорити теплі слова, вчитися жити в мирі і злагоді.
ІІІ. Робота над темою заходу.
1. Читання й обговорення вірша "Татова порада".
"Татова порада"
Хлопчина вбіг із двору в хату,
До тата голосно гука:
- Я провідав у лікарні свого найкращого дружка.
Тож правда, тату, я - чутливий
І маю серце золоте?
Замисливсь тато на хвилину
І так сказав йому на те:
- Коли тебе в тяжку годину
Людина виручить з біди,
- Про це добро, аж поку віки,
Ти синку, пам'ятай завжди.
Коли ж людині щиросердно
Ти сам добро зробив колись, -
Про це забудь аж поки віку,
Мовчи й нікому не хвались!
Т. Компанієць.
- Як ви думаєте, чому так відповів тато своєму синові?
- Якою повинна бути людина?
(Учні називають якості людини, записують на дошці.)
2. Гра "утвори пару". Робота в парі.
- З'єднайте стрілочками близькі за значенями назви людських чеснот.
Доброта Чесність
Правдивість Поміркованість
Розважливість Чуйність
Делікатність Щирість
Рішучість Відвертість
Сміливість Тактовність
3. Словникова робота.
- Прочитайте слова, що записані на дошці. Дізнаємося, що вони означають.
Добро
Доброта
Милосердя
Добро - це справа, що йде від чистого серця.
Доброта - чуйність, прагнення робити добро іншим.
Милосердя - готовність комусь допомогти.
4. Знайомство з текстом "Людина має творити добро." (в кожного учня файл з текстом).
- Знайдіть спільне між словами: добро, доброта, добродій?
- Як на вашу думку, виявляється доброта людини?
- Як виявляється милосердя людини?
- Як ви вважаєте, яке серце у доброї людини?
5. Психологічний тренінг.
Закрийте очі й подумки прокажіть слово доброта. Опишіть її. Зараз я кожному з вас ставитиму запитання про доброту, а ви маєте відповідати. Тільки після того, як всі дадуть відповідь, ви відкриєте очі.
- Як пахне доброта?
- З якою погодою ви порівняєте доброту?
- Яка на вигляд доброта?
- Якого розміру доброта?
- Якого вона кольору?
- Як звучить доброта?
Відповіді учнів записуються на дошці, на їх основі робиться висновок.
6. Музична пауза.
Виконання пісні "Дорогою добра".
7. Вправа "Мої добрі справи."
- Запишіть, які добрі справи ви зробили?
8. Розгадування кросвордів. Робота в групах.
Перша група.
1) Злий плаче від заздрощів, а добрий від (радості).
2) Добрі (слова) дорожчі за багатство.
3) Роби (добро) і чекай добра.
4) Добрій людині і чужа хвороба до (серця).
5) Жодне (лихо) до добра не доводить.
Друга група.
1) Добра (людина) - надійніша кам'яного мосту.
2) Добре (діло) роби сміло.
3) Робиш (добро) - не докоряй.
4) За науку - цілуй батька й (матір) у руку.
5) Не підливай масла у (вогонь).
Кожна група пояснює значення прислів'їв.
9. Гра "так чи ні."
Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик? (так)
Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (ні)
А як не має забіяк,
Тоді усе прекрасно? (так)
Тоді і ще скажіть мені:
Як діти б'ються добре? (ні)
Співає хлопчик гарно як,
А вам подобається? (так)
А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре? (ні)
Реве і трощить все чувак,
Це теж погано, діти? (так)
Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили.
ІІІ. Підсумок заходу.
Рефлексія.
1. "Аукціон думок."
- Що нового дізналися?
- Які почуття викликала година спілкування?
- Чого досягли?
- Яких помилок варто запобігати в майбутньому?
2. Пам'ятка доброти.
На згадку про заняття я дарую вам пам'ятку доброти.
1) Допомагайте слабким, малим, хворим, старим і тим, хто потрапив у біду.
2) Вибачайте помилки іншим.
3) Не будьте жадібними.
4) Творіть добро і пам'ятайте, що ми - люди.
Щоб самому бути щасливим, потрібно бережливо, сердечно і чуйно відноситися до інших людей. Поспішайте творити добро, станьте справжніми творцями свого життя. Несіть у своєму серці до всіх любов і ласку, чуйність і співчуття.
Немає коментарів:
Дописати коментар