Заняття батьківського всеобучу
Здоров'я людини - найважливіша життєва цінність, яка є вирішальним чинником соціалізації особистості, якості її життя та добробуту населення.
Умова виховання здорового покоління - формування культури здоров'я, яка вимагає:
а) великих творчих зусиль самого учня;
б) особистого прикладу в ставленні до власного здоров'я вчителя та батьків;
в) розуміння і допомого з боку батьків.
Тема: Формування культури здоров'я дитини в сім'ї.
Мета: Визначити рівень сформованості культури здоров'я в родині; сформувати критерії, за якими визначають культуру здоров'я у дитини; виховувати в батьків бажання постійно підтримувати здоровий спосіб життя.
Обладнання: плакат "Фактори, що впливають на здоров'я", ноутбук, папір, маркери, м'яка іграшка, дерево "Здоров'я", листочки.
Форма проведення: тренінг.
План проведення:
1. Вступ. Привітання.
2. Знайомство з темою і метою заняття.
Питання для обговорення:
- поняття "культура здоров'я";
- вплив рівня здоров'я в сім'ї на здоров'я дитини;
- шляхи формування культури здоров'я дитини в родині.
3. Вправа "Знайомство".
Мета: Створити позитивний настрій у батьків, доброзичливу атмосферу спілкування.
М'яку іграшку батьки передають по колу, звертаючись до сусіда за планом (на дошці):
- власне ім'я;
- скільки дітей у родині;
- назвати ім'я дітей, скільки їм років.
Починає вчитель:
Я - Ольга, маю двох синів: Володимира і Романа, їм 29 і 30 років.
4. Вправа "Мікрофон".
Мета: виявити рівень розуміння батьками проблеми формування культури здоров'я.
Учитель:
"Я вийшов із дитинства, як із країни" - писав А. де Сент-Екзюпері.
І якою буде ця країна - світлою чи радісною, похмурою або сумною - залежить від дорослих, насамперед від батьків.
Скажіть, "Як у Вашій родині вихоують здорову дитину?"
5. Вправа "Мої очікування."
Мета: Виявити, що очікують батьки від цього заняття.
На дошці малюнок дерева "Здоров'я". У батьків поряд лежать листочки на яких вони пишуть свої очікування від заняття і прикріплюють їх навколо малюнка.
Наприкінці тренінгу дерево "Здоров'я" має розпустити свої листочки.
6. Міні-лекція "Культура здоров'я та фактори, що впливають на здоров'я" (з використанням презентації).
Мета: Поглибити знання батьків про культуру здоров'я та фактори, що впливають на здоров'я.
- Як Ви вважаєте від чого залежить здоров'я?
Експрес - опитування (визначити у відсотках).
а) Спадковість.
б) Рівень медицини.
в) Екологія.
г) Спосіб життя.
д) Інше.
Плакат "Фактори, що впливають на здоров'я" (Додаток).
Отже, здоров'я людини залежить від неї самої. Від того, яким буде рівень культури здоров'я наших дітей, який спосіб життя вони вестимуть, залежить їх здоров'я.
7. Робота в групах.
Створення здоров'язбережувального середовища в сім'ї.
Мета: З'ясувати шляхи формування культури здоров'я дитини в сім'ї.
Завдання для груп:
І група.
- Що треба батькам робити для того, щоб дитина була здоровою?
ІІ група.
- Що можуть зробити батьки разом з дитиною, щоб дитина була здоровою?
ІІІ група.
- Що батькам заважає формувати культуру здоров'я дитини?
Обговорення до 5 хв. Виступи груп.
8. Домашнє завдання.
Мета: об'єднати батьків і дітей спільною справою.
Створити разом із дітьми "Квітку здоров'я", де показати спільні шляхи формування культури здоров'я дитини.
9. Рефлексія "Чи справдилися мої очікування"
Мета: Отримати зворотній зв'язок від батьків.
- Чи справдилися Ваші очікування від заняття?
Якщо так, то прикріпіть свої листочки на дерево "Здоров'я".
Отже, дерево "Здоров'я" розпустило свої листочки.
10. Підсумок.
Найбільше багатство - здоров'я людини,
А люди здорові - багатство країни!
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
Будьте здорові! Хай усім щастить!
Література:
1. Взаємодія сім'ї та школи у формуванні культури здоров'я молодших школярів. Д.В. Ротфорт. - Х.: видавнича група "Основа", 2013. (Бібліотека журналу "Початкове навчання та виховання").
2. Супутник класного керівника 1-4 класів. І.М. Рибальченко. - Х.: видавнича група "Основа", 2009.
Немає коментарів:
Дописати коментар