Тема: Вплив сім'ї на позитивну мотивацію і успішність навчання дитини в школі.
Мета: Поглибити знання батьків щодо формування позитивної мотивації до навчання. Визначити значення сім'ї у пробудженні інтересу дітей до навчальної діяльності. Розглянути способи та умови позитивного ставлення дітей до навчання.
Обладнання: Таблиця "Правила для учасників зборів", Сонечко з промінцями, памятки для батьків.
Форма проведення: збори - тренінг.
Хід зборів
І. Організаційний момент. Привітання.
Емоційне налаштування на збори.
Батьки і діти — це любов і сльози,
Це вічне щастя і одвічний біль.
Це сонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вуста й на вічні рани сіль.
Як на троянді — колючки і квіти,
Так і в житті є радість і печаль.
Високі мрії й дуже різні діти...
Чомусь таке трапляється, на жаль.
Всім хочеться все мати в ідеалі,
Причому водночас і без зусиль.
Щоб щастя без труда та без печалі
Пливло саме у руки звідусіль.
Та у житті такого не буває.
Запам’ятати треба в чому річ:
Зоря щаслива лиш тоді засяє,
Якщо трудитись будеш день і ніч.
А діти — це і щастя, і турбота,
Відповідальність і тривога теж.
Без відпочинку й вихідних робота,
Любов така, яка немає меж.
ІІ. Основна частина.
1. Повідомлення теми та завдання зборів.
2. Питання для обговорення:
2.1. Формування у дитини позитивного ставлення до навчання.
2.2. Основні правила батьківської поведінки в організаії навчання.
2.3. Як начити дитину успішно виконувати домашнє завдання.
3. Вироблення правил для учасників зборів.
4. Міні-лекція на тему "Виховання мотиваційних інтересів до навчання дитини в сім'ї."
5. Гра "Мікрофон."
Обмін життєвим досвідом батьків про методи і стилі виховання інтересу до навчання в сім'ї.
6. Робота батьків у групах.
Розв'язування ситуативних завдань.
Обговорення 2-3 хв., виступи груп.
Перша група ситуація № 1:
Мама прийшла з роботи. Її донька Наталля виконувала домашнє завдання. Всі уроки, окрім читання, були виконані. Мама почала перевіряти домашнє завдання, і виявивши, що дочка не читала, роздратовано сказала: "Читай 10 разів, а я подивлюся фільм." Після фільму я обов'язково тебе перевірю.
- Які поради Ви б дали матері Наталки?
Друга група, ситуація № 2:
Дитина не вміє вчитися. Ходить півгодини по кімнаті, поки сяде за стіл, поторкає ящики, шукає ручку. Іде до мами на кухню. Мама варить їсти і відсилає дитину за уроки, але марно.
- Щоб ви порадили таким батькам?
Третя група, ситуація № 3:
У цій сім'ї діти у кінці тижня звітували за результатами навчання. Якщо результати були, на думку батьків хорошими, то діти отримували заохочення у вигляді кишенькових грошей. Якщо батьків учбові результати не влаштовували, діти повинні були виконувати трудову повинність по дому: робити повне прибирання, поливати город і тд. Роботу можна було знайти завжди, і діти прагнули вчитися так, щоб уникнути будь-яким способом покарання працею.
- Як Ви оцінюєте дії батьків?
- Які поради можете їм дати?
7. Створення моделі "Основні правила батьківської поведінки в організації навчання."
На дошці - макет сонечка. На промінцях батьки мають записати правила батьківської поведінки.
Отже, щоб у Вашої дитини виник інтерес до навчання треба дотримуватися таких правил:
- Cприяти дитячій самостійності.
- Допомагати дитині підказками, але не надавати готового рішення.
- Визнавати досягнення дитини.
- Не ставити надмірних вимог.
- Хвалити дитину, а не докоряти.
- Бути зразком для дитини.
- Говорити позитивно про школу. вчителів, предмети.
- Створити умови дитині для роботи над вивченням матерілу вдома.
8. Ознайомлення та обговорення пам'ятки "Поради батькам, які допомагають дітям учитися."
1) Намагайтеся займатися з дитиною таким чином, щоб вона не нудьгувала під час занять. Інтерес - найкраща з мотивацій.
2) Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і практика.
3) Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за межі її інтелектуальних можливостей.
4) У заняттях з дитиною доречно знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу, якщо вона постійно крутиться, втомилася, неврівноважена.
5) Уникайте несхавльної оцінки, знаходьте слова підтримки. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах.
ІІІ. Заключна частина
1. Рефлексія. Вправа "Незакінчене речення."
"Сьогодні мені було корисно дізнатися ... "
"Сьогодні я зрозумів ... "
"Сьогодні я навчився ... "
2. Підсумок. Прийняття рішення.
3. Заключне слово вчителя.
Література.
1. Володарська М.О. Батьківські збори. 1-4 клас. - Х.: Видавництво "Ранок", 2010.
2. Бібліотека журналу "Початкове навчання та виховання". Співпраця батьків та вчителя початкової школи. - Х.: Видавнича група "Основа", 2009.
Немає коментарів:
Дописати коментар